دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 10:57:54 PM
✍️ پیریت

اسپانسرِ مسعود پزشکیان، مدیر عامل شرکت "شین- عین"، اهل آذرآبادگان، از قدیم به‌دنبالِ دشتِ مغان.
آقای "ژ" در چیدمانِ کابینه چقدر نقش دارد؟

در اتاق ایران سعی کرد رئیس شود یا تیمِ خود را به‌کار گمارد. اگرچه تولید کننده خوشنامی‌ست و شرکتِ تحت مدیریتش توانسته علاوه بر اینکه کشور را در تولید برخی مواد غذایی خودکفا کند، به بازارهای جهانی نیز صادرات داشته است اما بدش نمی‌آید سری به سیاست هم بکشد. به او می‌گویند: "ی- ژ".

شنیده شده که چون حامیِ مالیِ ستادِ مسعود پزشکیان بوده، به‌صورتِ خزنده در چیدمانِ کابینه دخالت کرده و بیشترِ تمرکزش را روی تعیینِ وزرایِ اقتصاد، صمت و کشاورزی‌ گذاشته است.

رئیس‌جمهوری اگرچه خود را وام‌دارِ هیچ جریانِ سیاسی و اقتصادی ندانسته اما نفوذِ افرادی اینچنینی شائبه القایِ نظراتِ آنان را رویِ تصمیم‌گیری مسعود پزشکیان، در برخی محافل ایجاد کرده است.

گفته می‌شود که این افراد حتی شورای راهبری را دور زده و به دنبال گزینه‌هایی‌ بوده‌اند که بتوانند منافع‌شان را تامین کرده و همسو با آنان سیاست‌گذاری‌ کنند.

اگرچه سِلاح تولید نمی‌کنند اما در مقیاسی کوچک‌تر مانند کارتل‌هایِ حزب جمهوری‌خواهِ آمریکا هستند و مثل آنان تلاش می‌کنند با هر ترفندی فرد موردِ نظر خود را در نهادهایِ اقتصادی به قدرت برسانند.

گمان می‌کنند در روی کار آمدنِ پزشکیان موثر بوده‌اند و حقِ آب و گل دارند و حالا نوبت رئیس‌جمهوری است که ادایِ دِین کند.

تا توانسته‌اند از طریقِ لابی‌هایِ مختلف، گزینه‌های اصلح را از وزارتِ صمت و کشاورزی و اقتصاد دور کرده‌اند و سعی کرده‌اند با استفاده از ابزار رفاقت، افراد خود را در کابینه جای دهند و از هم‌اکنون برای آنان، معاون نیز تعیین کنند.

حالا توپ در زمین رئیس‌جمهور است که امروز و فردا لیست کابینه را به مجلس تقدیم می‌کند. نام‌هایی که او برای وزارتخانه‌های اقتصادی در نظر گرفته گواهی خواهند داد که نقش کسانی چون "ی- ژ" تا چه اندازه موثر یا بی اثر بوده است.

 

پی‌نوشت: "پیریت" pirit، نام یک کانیِ معدنیست که شباهتِ زیادی به طلا دارد اما طلا نیست. اهلِ فن به آن "طلایِ بی‌خردان" می‌گویند. با چنین فلسفه‌ای که در نهادِ "پیریت" نهفته است، در این رسانه، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایِ نابخردانه را مورد نقد قرار می‌دهیم.

 

 پیریت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/DD6IO2LRhyY6MLzAgU6K45

تلگرام:
https://t.me/piritchannel

اینستاگرام:
Instagram.com/piritchannel

🅿️ پیریت؛ رسانه‌ای برای خردمندان



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین